БЮЛЕТЕНЬ ОНМА
ЩОКВАРТАЛЬНИЙ ІНФОРМАЦІЙНИЙ БЮЛЕТЕНЬ ОДЕСЬКОЇ НАЦІОНАЛЬНОЇ МОРСЬКОЇ АКАДЕМІЇ
№ 18 липень-вересень 2013 р.  

Організаційні заходи та досягнення ОНМА


Посвячення в курсанти

День посвячення в курсанти в Одеській національній морській академії є традиційним святом. В урочистому параді щорічно беруть участь першокурсники, які вступили до рядів курсантів. Даний рік не став виключенням. Юні курсанти пройшли святковою колоною перед стінами улюбленого вуза.

У цьому році до академії поступило близько 600 курсантів, з них 70 осіб — іноземці з 13 країн світу. Ми сподіваємось, що всі наші випускники знайдуть гідну роботу після закінчення академії.

Почесними гостями святкового параду стали: заступник голови Одеської обласної ради Гончаренко О.О., заступник Одеського міського голови Шаламай К.І., голова та заступник голови Профсоюза робітників морського транспорту України Кірєєв М.І. та Григорук О.І., директор компанії "Ві.Шіпс-Україна" Сафін І.В. та ін. Найкращі побажання успіхів лунали від гостей.

Великою підтримкою для юних курсантів стала присутність викладачів, батьків, рідних, друзів. Близько 600 курсантів співали гімн академії, присягаючи на вірність alma mater. Центром культури ОНМА був організований концерт, на якому виступали курсанти та викладачі академії з нагоди свята.

У рамках святкового заходу в академії презентували новий сучасний тренажер. Наявність подібного обладнання допомагає курсантам академії займатися в умовах, наближених до реальних. Через декілька років теперішні першокурсники стануть висококласними фахівцями свого діла. А значить, перед юними моряками відкриються широкі простори морів і океанів.

Фрасінюк І.І., проректор з НПР і виховній роботі

 


Імплементація Конвенції МОП "Про працю в морському судноплавстві MLC, 2006" в Україні

12 вересня з ініціативи Громадської ради при Одеській обласній державній адміністрації за круглим столом зібралися представники наукової еліти нашого міста, органів державної влади, профспілкових організацій, громадськості та крюїнгових компаній з метою обговорення значущих для України і, зокрема, Одеської області, питань імплементації нашою державою Конвенції МОП "Про працю в морському судноплавстві MLC, 2006" (далі - Конвенція MLC 2006) та вимог Манільських поправок 2010 р. до Конвенції про підготовку, дипломування моряків та несення вахти.

Як відомо, Україна посідає четверте місце у світі за кількістю офіцерів на світовому морському ринку праці, в цілому ж у морі працює 1,2 млн. чоловік різних національностей. Конвенція MLC 2006 є одним з основних зведених документів цієї сфери. Прийнята в лютому 2006 р. на засіданні Міжнародної організації праці, вона включила в себе 38 морських спеціалізованих конвенцій. Документ встановлює мінімальні вимоги і стандарти до всіх аспектів праці моряків. У ньому відображені питання робочого часу і відпочинку моряків, їх зайнятості та соціального забезпечення, харчування та охорони здоров'я, а також соціально-побутового обслуговування. 20 серпня 2013 р. Конвенція MLC 2006 набула чинності. На кінець серпня 2013 р. її ратифікували 46 держав з сумарним тоннажем флоту більше 76% від загальносвітового. Ректор ОНМА проф. Міюсов М. В. ознайомив учасників засідання з особливостями імплементації Конвенції MLC 2006 і Манільських поправок в Україні , а також із завданнями, які виникають у зв'язку з цим перед національною системою освіти. Кірєєв М. І., голова Профспілки працівників морського транспорту України, акцентував увагу на тому, що вимоги Конвенції MLC 2006 поширюються на морські порти України, куди заходять судна іноземних судновласників і вантажовідправників.

Були розглянуті також особливості медобслуговування моряків відповідно до стандартів Конвенції MLC 2006. "На сьогоднішній день 75 тисяч українських моряків працює на світовому флоті, - зазначив Сафін І. В., депутат Одеської міської ради, генеральний директор дочірнього підприємства корпорації V. Ships (Ukraine), - і доля кожного з них для нас небайдужа . Ще з 2006 року весь морський світ почав підготовку до ратифікації Конвенції MLC 2006. Компанія V. Ships (Ukraine) перша в Україні була сертифікована класифікаційним товариством Loyd's Register за стандартами Конвенції MLC 2006. У цілому, українські крюїнгові компанії вже мають виконувати вимоги даної Конвенції. Необхідність ратифікації її нашою державою очевидна. У цьому є як соціальна, так і економічна необхідність". В результаті жвавої дискусії учасники круглого столу підтвердили цей висновок і висловили подяку Громадській раді в особі її голови Афанасьєвої Таміли Володимирівни за ефективну роботу.

 


Підготовка фахівців в ОНМА відповідає міжнародним стандартам

Ректор Одеської національної морської академії, доктор технічних наук, професор Михайло Міюсов, в діалозі з "Репортером" відповів на питання, пов'язані з морською галуззю в цілому і освітою для моряків.

На 1 липня 2013 р. Україна була ще не готова до того, щоб видавати робочі дипломи "нового" зразка, що враховують манільські поправки. Усі морські навчальні заклади та тренажерні центри повинні були перейти на підготовку відповідно Манільських поправок 2010 до Міжнародної конвенції з підготовки, дипломування моряків та несення вахти 1978 року ( STCW 78 ) - що і було зроблено. Ми вже перейшли на нові стандарти та програми з 1 вересня 2012 року. Перехідний період, що встановлений поправками, закінчується 1 січня 2017, саме тоді будуть видаватися всі необхідні документи, що відповідають новій редакції Конвенції.

7 серпня 2013 Міністерством інфраструктури прийнято, а 23 серпня зареєстровано Мін'юстом нове положення про порядок присвоєння звань особам командного складу морських суден. Цей документ визначає всі процедури, пов'язані з видачею дипломів на право заняття командних посад на суднах. У силу він вступить після прийняття відповідної постанови Кабінету Міністрів, що скасовує раніше діюче положення. Цей документ вже знаходиться на затвердженні.

Щороку ОНМА закуповує нове обладнання. Манільські поправки ввели нові додаткові вимоги до підготовки фахівців. До нового навчального року закуплено навігаційний тренажер компанії Transas на вісім навігаційних містків для кафедри судноводіння. Для кафедри морського радіозв'язку - тренажерне і реальне обладнання - радіолокаційна станція, лаг, гірокомпас, ехолот. Це обладнання буде використано для підготовки судноводіїв, електромеханіків і радіоспеціалістів. Для кафедри електромеханіки і електротехніки придбані нові лабораторні стенди, що дозволяють проводити значну кількість лабораторних робіт для підготовки суднових електромеханіків і механіків, а також курсантів факультету автоматики. Для центру підготовки та атестації плавскладу закуплені тренажери нового покоління машинного відділення і глобальної морської системи зв'язку під час лиха та для забезпечення безпеки судноплавства.

На сьогоднішній день у академії укладено більше 300 договорів про практику курсантів. Наприклад, компанія V.Ships бере на практику більше 200 курсантів академії на рік. Багато курсантів беруть компанії MSC, ITS, OSM та інші. Тому на виході з академії всі мають необхідний плавальний ценз для заняття командної посади. У курсантів молодших курсів виникають складнощі з практикою. Цю проблему ми вирішуємо за рахунок нечисленних українських судноплавних компаній, а так само суден портового флоту. Курсанти проходять практику в Одеському порту, Южному, Іллічівському та інших.

Сьогодні проблем з працевлаштуванням у наших випускників немає. Ми проводимо розподіл наших курсантів за місяць до випуску. Є певні складнощі у тих курсантів, у яких низький середній бал або не дуже добре знання англійської мови. Але в підсумку всі знаходять собі роботу, і наш відділ практики та працевлаштування відповідно сприяє цьому.

Ми активно практикуємо залучення у якості викладачів діючих моряків. Вони працюють в академії в проміжках між рейсами. Це дуже ефективно для навчального процесу.

Україна залишається привабливою для провідних судноплавних компаній світу завдяки високій якості підготовки фахівців.

 


Візит ректора ОНМА Міюсова М.В. в Азовський морський інститут ОНМА

До Маріуполя прибув ректор ОНМА Міюсов М.В., щоб зустрітися з курсантами Азовського морського інституту ОНМА. Чому морські професії завжди цінуються на світовому ринку праці і на скільки вірним виявився вибір маріупольських юнаків і дівчат, що стали курсантами ОНМА, пояснював ректор академії.

За роки свого існування Азовський морський інститут ОНМА підготував і випустив тисячі фахівців торгового флоту, портів і морських організацій. Головну роль в успіху їхньої кар'єри зіграв високий рівень отриманої освіти. Висококваліфіковані фахівці багато подорожують світом, набираються знань і вражень, тим часом отримують гідну заробітну плату. Ректор ОНМА Міюсов М.В. відзначив, - для того, щоб забезпечити курсантів майбутньою роботою у нас укладено більше 300 договорів з різними компаніями, які займаються працевлаштуванням моряків і таким чином допомагають організовувати плавальну практику.

Ректор підкреслив престижність морських професій і зазначив, що для навчання в Маріуполі створені всі умови, і ці фахівці завжди будуть затребувані на ринку праці, нехай і за межами України. Хоча торгового флоту в Україні практично немає, але наша країна займає почесне четверте місце за кількістю офіцерів на міжнародному ринку праці. Вітчизняних морських компаній дуже мало, проте в міжнародних компаніях українські моряки дуже цінуються і створюють серйозну конкуренцію головному постачальнику робочої сили - Філіппінам. Обсяг світової торгівлі зростає рік від року незважаючи ні на які кризові явища, і 90 % нинішніх торгових вантажів перевозиться саме морем.

Мазур О.М., начальник РІВ

 


Відвідання представниками ОНМА Університету м. Любляни

З 17 по 23 липня делегація з Одеської національної морської академії у складі декана судномеханічного факультету Колєгаєва М.О. та начальника відділу зовнішньоекономічних зв'язків Чеснокової М.В. відвідала факультет морських наук і морських перевезень Університету м. Любляни (Словенія). Гостей зустріли декан, професор Елен Тврді та доцент, капітан Еленко Шветак (випускник ОНМА), які показали представникам академії тренажерну базу університету та познайомили з науково-педагогічним складом. Результатом зустрічі став договір про співпрацю між ВНЗ з метою встановлення довгострокового взаємовигідного співробітництва та розвитку науково-дослідної та освітньої діяльності - розширення співпраці наукових досліджень, освіти та економічного сектору; збільшення мобільності працівників професорсько-викладацького складу та студентів; розробка змісту в науково-технічній освіті та безперервному навчанні моряків; організація міжнародних наукових та професійних симпозіумів, семінарів, конференцій та інших наукових нарад, досліджень, інші форми співпраці у спільних інтересах.

Даний візит і, як його результат, - договір були ініційовані главою місії Посольства Республіки Словенія в Україні Наташею Прах з метою співпраці та міжнародного обміну студентами та подальшого розвитку співробітництва між Словенією та Україною у сфері освіти.

Начальник відділу ЗЕЗ, Чеснокова М.В.

 


Зустріч учасників проекту MOWE-IT "ЄС" з представниками Європейського союзу у Брюсселі

17 - 20 вересень 2013 року в Брюсселі (Бельгія) була проведена організаційна зустріч учасників проекту MOWE-IT "ЄС" з представниками Європейського союзу. Проект MOWE-IT - це модернізація для стійкого безпечного судоходства.

На зустрічі розглядалися звіти робочих груп стосовно проведеної роботи у проекті MOWE-IT в рамках Сьомої рамкової програми Європейського союзу – програми з питань дослідження та технологічного розвитку.

Зустріч проводилася спільно з представниками Європейського союзу.

На зустрічі були представлені звіти щодо виконаної роботи за перший рік праці, доповіді 12 учасників з 9 країн Європейського союзу.

На зустрічі була представлена презентація і доповідь Голікова В.В., к.т.н., с.н.с., керівника наукової частини ОНМА в проекті MOWE-IT "ЄС" стосовно проведеної роботи у робочій групі з Водного транспорту. Мета даного проекту — у визначенні методик і технологій, які допоможуть запобігти аваріям на водному транспорті, зумовлених діями екстримальних погодних умов і природніх катаклізмів.

У результаті робота була розглянута і схвалена до подальшого продовження та участі в даному проекті Одеської національної морської академії.

Голіков В.В., к.т.н., с.н.с., доцент кафедри управління судном,
докторант ОНМА, керівник наукової
частини ОНМА в проекті MOWE-IT "ЄС"

 


Зустріч учасників робочої групи "Водний транспорт" проекту MOWE -IT з представниками морського порту Лімасол

2 — 4 жовтня 2013 року в м. Лімасол (Кіпр) була проведена робоча зустріч учасників робочої групи "Водний транспорт" проекту MOWE-IT (мета - визначення методик і технологій, які допоможуть запобігти аваріям на водному транспорті, зумовлених діями екстримальних погодних умов і природніх катаклізмів) з представниками морського порту Лімасол, поста регулювання руху водного транспорту, а також метеорологічної служби Кіпру. На зустрічі розглядалися робочі питання робочої групи в проекті MOWE-IT в рамках Сьомої рамкової програми (програма з питань дослідження та технологічного розвитку) Європейського союзу.

Зустріч проводилася разом з представниками VTT, Vaisala і Cymet.

На зустрічі розглядалися пропозиції та напрямки подальшої роботи робочої групи "Водний транспорт" проекту MOWE-IT. Головним завданням проекту є забезпечення безпечного плавання під час важких погодних умов і природних катаклізмів.

ОНМА - лідер робочої групи "Водний транспорт" проекту MOWE-IT.

У результаті проведеної зустрічі в м. Лімасол (Кіпр) прийняті рішення щодо подальшого напрямку робочої групи, а також прийняті та схвалені результати проведеної роботи у п. Лімасол та посту регулювання руху суден.

Голіков В.В., к.т.н., с.н.с., доцент кафедри управління судном,
докторант ОНМА, керівник наукової
частини ОНМА в проекті MOWE-IT "ЄС"

 

Видавець
Одеська національна морська академія
65029, м. Одеса, вул. Дідріхсона, 8
тел. 8 (0482) 35-62-39
http://www.onma.edu.ua
E-mail: rio@onma.edu.ua
Відповідальний за випуск С. Заічко
Дизайн та верстка
А. Ролінський, М. Куриленко
Фотограф О. Фірсова
Редактор О. Мазур