25.06.2013

92-га сесія Комітету з безпеки на морі Міжнародної морської організації

З 12 по 21 червня 2013 р. в Лондоні у штаб-квартирі Міжнародної морської організації (ІМО) проходила 92-га сесія Комітету з безпеки на морі (КБМ). Зі вступним словом на відкритті сесії виступив Генеральний секретар ІМО Кодзі Секімідзу, який окреслив коло питань, що необхідно було розглянути учасникам 92-ї сесії КБМ. Він також зазначив, що 2013 рік насичений ювілейними датами знаменних для ІМО подій - 40 років прийняття конвенції МАРПОЛ, 30 років створення в Мальме (Швеція) Всесвітнього морського університету ІМО, 30 років відкриття Королевою Великобританії сучасної будівлі штаб-квартири ІМО в Лондоні.

Насичений порядок 92-ї сесії КБМ викликав дискусії з досить широкого кола питань. У першу чергу це внутрішні проблеми організації роботи ІМО, питання безпеки пасажирських суден у зв'язку з аварією судна Costa Concordia, прийняття поправок до ряду обов'язкових інструментів ІМО, а також обговорення проблем, пов'язаних з актами піратства і збройним розбоєм, та інші питання, представлені на розгляд підкомітетами IMO.

Що стосується внутрішніх проблем організації роботи ІМО, у зв'язку з реорганізацією її структур, схваленою 91-ю сесією КБМ, то це питання виявилось одним з найважчих і довго обговорюваних на 92-й сесії КБМ. Усі пропозиції, що надійшли в процесі обговорення цього питання, були передані для обробки та обговорення у спеціально створену робочу групу.

Зміни до обов'язкових інструментів ІМО, прийняті на 92-й сесії КБМ, відносяться в першу чергу, до Міжнародної конвенції з охорони людського життя на морі 1974 р., протоколу 1988 р. до Міжнародної конвенції про вантажну марку 1966 р., Міжнародної конвенції з безпечних контейнерів 1972 р., Міжнародного кодексу безпеки високошвидкісних суден, Кодексу будівництва та устаткування плавучих бурових установок, Міжнародного кодексу з управління безпечною експлуатацією суден і запобіганням забрудненню та ін.

Дуже актуальними і, як завжди, бурхливо обговорюваними були питання, що стосуються статистичних даних і сучасних ініціатив, що стосуються припинення актів піратства і озброєного розбою. Зокрема, зазначалося, що кількість нападів на судна в районі Сомалі скоротилася, проте число зареєстрованих нападів біля берегів Західної Африки і раніше викликає занепокоєння.

На сесії розглядалося і ряд інших питань, що стосуються конструкції суден, суднового устаткування, функціонування системи ЛРІТ, можливості подальшого внесення поправок до Міжнародної конвенції про підготовку і дипломування моряків та несення вахти 1978 р., щодо обов'язкового державного аудиту держав-учасниць Конвенції та ін.

У складі державної делегації України в роботі 92-ї сесії Комітету з безпеки на морі брав участь перший проректор академії О.М. Шемякін.

Шемякін О.М., перший проректор ОНМА